Välkommen till min blogg!

Jag heter Liselotte Friedner och det här är min hemsida. Jag har alltid sytt, broderat, vävt, målat och prövat olika hantverk och här på min hemsida vill jag visa upp en del av det jag tillverkat.

Pärlor är ett relativt nytt intresse, som jag bara har hållit på med ett par år. Titta gärna på mina halsband och pulsvärmare.

Jag målar akvarell, gärna motiv från naturen. Ett urval av mina målningar finns att titta på här.

Jag har haft två egna utställningar och en tillsammans med min syster Ingela Friedner, som är textilkonstnär;
Bilder från byn, i Bönhuset, Östansjö, Svärdsjö 3/7 – 31/7 2002
Liselotte Friedner visar akvareller och pärlarbeten, Salems bibliotek, sept 2008.
Utställning, i Bönhuset, Östansjö, Svärdsjö. Juli 2011.

lördag 14 januari 2012

mera meshwork

Det meshwork. Jag prövade att göra i siden och sammet också, det blev ännu finare, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar